Cabinetul Dentar: unitate medicală sau societate comercială?

Societatea Română de Ergonomie Dentară

Dr. Georgeta Lucia Brînzan, Conf. Dr. Mirella Anghel, Prof. Dr. Codruța Podariu

Managementul dentar nu este în niciun fel comparabil sau asimilabil unui set de tehnici de tip marketing pentru a vinde mai mult, castiga mai mulți bani, manipula sau amăgii pacienții.

Relaţia cu pacientul de multe ori vazut ca un „client” sau ” consumator de sănatate,” este de fapt o componentă internă a cabinetului si nu una de fațadă.Din pacate, o parte din noi au pierdut pe drum esenţialul: noţiunea de „încredere” care cimenta relaţia dintre medic şi pacient: acesta nu este doar un concept subiectiv de minimă moralitate, ci este de asemenea şi mai presus de toate, încadrată în mod legal (Codul deontologic medical).

Este posibil ca un medic dentist să-și poată imagina că succesul constă în tehnicile de marketing şi comerciale, deoarece acestea pot fi vizibil materializate în bani, şi să transforme un cabinet stomatologic într-o afacere, ca oricare alta.

Managementul nu este o noțiune sau un demers fermecător sau seducător: acesta reprezintă cel puţin un volum de muncă suplimentar, atunci când ne aflăm în faza de implementare al unui management al schimbării sau organizarea necesară unei abordări de calitate. Managementul este un set de reguli universale pe care fiecare medic dentist trebuie să le ştie, dar cel mai important lucru pe care trebuie să-l înveţe, este să se adapteze la specificul medical si uman din practica sa dentară. Tocmai aici ar trebui să se definească rolul de „Management Consulting” care învață practicianul să se adapteze teoriilor si practicilor de gestionare a infrastructurii şi a resurselor umane dintr-un cabinet stomatologic.

Partea cea mai complicată pentru un manager ce se ocupă de o directă gestionare şi control al cabinetului dentar este armonizarea următorilor parametrii: nivelul tehnic, specialitatea (dacă este cazul), etica, gradul medical şi profesional, expertiza in managementul echipei, profilul competenţelor resurselor umane (pârghiile tehnice, comportamentale şi relaţional motivaţionale), obiectivele sale de dezvoltare, şi mai presus de toate, articularea cu deciziile sale proactive si viziunea cabinetului său.

Mai multe detalii le puteti solicita la adresa de e-mail: comunicare@empmd.ro.

Bibliografie articol management

  1. FinkbeinerB.L.,FinkbeinerC.A. Assurance; Practice Management for the Dental Team;
    ed. Mosby,1996
  2. Kotler Ph.- Managementul marketingului; Ed. Teora, 1997.
  3. BaIl R. – Practical Marketing for Dentistry; British Dental Joumal, vol.180, nr. 10,11,12,1996; vol.181, ru.4,5,6,7,1996.

written by

The author didn‘t add any Information to his profile yet.

Comments are closed.

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!